03 апреля 2013

Коли краще публікувати пости в соціальних мережах

Дата публикации:
Соціальні мережі продовжують входити в наше життя. Скажу більше: багато хто з нас вже не можуть уявити собі життя без статусів ВКонтакте, «Лайка» в Facebook і «твітів» в Twitter. Саме тому ринок користувачів соціальних мереж все ще являє собою ласий шматок пирога для бізнесу, який визначив соціальні медіа як один з каналів просування своїх продуктів або послуг.


Основою просування в соціальних медіа є контент. Цікавий, актуальний, привабливий, що запам'ятовується, регулярний... Якісні та кількісні характеристики, якими повинен володіти контент, можна перераховувати до безкінечності. Давайте будемо розглядати ідеальну ситуацію: у вас вже є такий контент і є фахівець (навіть ряд фахівців), який буде весь час шукати, генерувати і спонукати до генерації нового контенту. І ось акаунти в найбільш підходящих для вас соціальних мережах були створені, кожен день у них публікуються статті, фото, відео - а відчутного ефекту немає. Число підписників зростає такими темпами, про які навіть соромно писати у звітах. У чому ж проблема? Відповідь лежить на поверхні: ваші підписники найчастіше можуть не побачити ваших постів. Адже крім вашої групи (паблік, fan-page, twitter-аккаунту) вони цілком можуть читати новини інших груп. А якщо таких груп 100? 200?

Ось тут і виникає питання: як публікувати контент, аби його побачила максимальна кількість підписників? У цій статті я спробую розповісти про те, як, використовуючи аналітику акаунтів соціальних медіа, добитися максимальної ефективності від публікацій. Давайте почнемо!


Коли публікувати в Twitter?

Особливість цієї соціальної мережі - короткі повідомлення (140 символів), які йдуть потоком, а значить - дуже швидко зникають. Висновок - потрібно публікувати повідомлення, коли ваші підписники («фоловерів») знаходяться онлайн. І для цього є гарний сервіс - socialbro.com.

Реєструємося, завантажуємо свій аккаунт в Twitter - і запитуємо звіт про те, коли ваші «фоловерів» знаходяться онлайн.


На основі даного графіку ми чітко бачимо, що публікувати в період з 20:00 по 5:00 буде безглуздо. У суботу «фоловери» практично неактивні. Також з даного графіку ми можемо обчислити оптимальний час публікацій для конкретного дня тижня і налаштувати автоматизований постинг в найбільш ефективний час.

Закінчуючи тему Твіттера, наведу кілька цікавих тез.
  • Для того щоб отримати найбільшу кількість кліків по посиланню Twitter - опублікуйте її в понеділок між 13:00 і 15:00 (Bit.ly)
  • Максимальний трафік в Twitter - між 9:00 і 15:00. В цей же час і найбільша конкуренція. Публікуйте «твіти» розумно (Bit.ly)
  • Найгірший час для публікацій - між 20:00 і 9:00 (до речі, за нашим графіком вранці в понеділок (8:00) - найбільше число користувачів онлайн).

Коли публікувати в Facebook

Для початку наведу аналітику від сервісу Bit.ly. За їх даними найкраще публікувати пости в період між 13:00 і 16:00. А найбільш клікабельними виявилися посилання, розміщені в середу, о 15:00. Загальна статистика цієї соціальної мережі свідчить про те, що трафік починає рости з 9:00 і після 16:00 починає спадати.

Знову ж таки, мінус такої статистики в тому, що це скоріше «середня температура по лікарні», ніж дані, які можна ефективно використовувати для планування публікацій. Що стосується практики - рекомендую підключити сервіс agorapulse.com і проаналізувати акаунт у Facebook.

Даний сервіс надає різноманітну статистику, яка дозволяє дізнатися практично все про вашу сторінку в Facebook. Але зараз нас цікавить вкладка Statistics - Recommendation. На ній ми можемо побачити зацікавленість користувачів по днях тижня, протягом дня (тобто по годинах), в залежності від типу постів і т.п. Крім того, сервіс підказує день і годину для публікації матеріалів.


Приміром, найкращий день для наступної публікації - вівторок, кращий час - з 12:00 до 15:00.


А тепер найцікавіше: ця статистика і рекомендації побудовані на вашій активності у минулому. Тобто, якщо б ви, приміром, постили інформацію виключно ночами, то і оптимальний час для постінгу був би у нічний час. Тому для того щоб даний сервіс показував більш-менш актуальну інформацію, необхідно розміщувати інформацію в різний час і різного типу. Тільки тоді рекомендації можна вважати актуальними.


Коли краще публікувати в ВКонтакте

На жаль, російські сервіси аналітики значно поступаються західним аналогам у своїй функціональності, тому давайте подивимося, що можна зробити, використовуючи стандартні та більш звичні для нас сервіси web-аналітики, встановлені практично на кожному сайті.

Для того щоб визначити найбільш ефективний час для публікації постів в цій соціальній мережі, важливо в першу чергу визначитися з метриками, якими ми будемо вимірювати ефективність. До прикладу, такими метриками можуть бути усіма нами улюблені «лайки» (що, на мій погляд, підходить в основному для контентних проектів). Або порахувати число переходів на сайт (більш актуально для компаній, які ведуть акаунти в соціальних мережах).

Цікаве дослідження по числу Лайків в залежності від часу публікації було опубліковано на cossa.ru. Мінус даного дослідження - воно проводилося в один окремо взятий день для контентного паблік, тому його результати можна екстраполювати на інші дні тижня і на інші спільноти.

А ось для метрики «переходи на сайт по посиланню» я рекомендую скористатися звітом Яндекс.Метрики.


За даним звітом ми зможемо побачити, в який день тижня найчастіше користувачі переходили на сайт.



За даним звітом видно, що найбільше число переходів на сайт було в четвер, п'ятницю та неділю. Таким чином, можна припустити, що в ці дні підписники найбільш активно цікавляться інформацією, пропонованою їм.

Також можна скористатися стандартними засобами vk.com - статистикою сторінки. Для експерименту в досліджуваній сторінці не публікувалася інформація на протязі 1 тижня. Статистика переглядів групи наведена нижче.


Вівторок, п'ятниця і неділя виявилися найбільш відвідуваними днями, що практично збігається з даними звіту Яндекс.Метрики. Природно, можна розгорнути статистику і подивитися на неї в розрізі щодобової відвідуваності і нехитрими формулами Excell обчислити, в який час ваші підписники найчастіше заходять в групу.

Так коли ж мені публікувати?

Тут хочеться запропонувати вам 2 варіанти: або відштовхуйтеся від аналітики, наданої сервісами, наведеними вище (або іншими - можливо, більш зручними); або привчайте підписників до того, що ви публікуєте в понеділок, середу та п'ятницю свої статті. І в інші дні публікуєте тематичний контент. Або ви підкоряєтеся основним тенденціям (які часто можуть вас не стосуватися), або формуєте свої власні тенденції.

До речі, ось ще: вся аналітика може бути перекручена, тому що на взаємодію користувачів з вашими публікаціями впливає просування постів (охоплення зростає незалежно від часу та дня публікації), проведення акцій та рекламних заходів. В кінці-кінців, відвідуваність вашої групи про баскетбол може зрости у зв'язку з новиною про черговий гучний трансфер зірки NBA або про проведення в Україні чемпіонату Європи з баскетболу. І це теж потрібно враховувати.

А на що спираєтесь ви, вибираючи час для публікацій?

Джерело статті: http://freshit.net/blog/internet-marketing/kogda-luchshe-publikovat-posty-v-socialnyx-setyax/


Комментировать ВКонтакте


Комментариев нет:

Популярное за последний месяц: